Uppemot 70% av alla beställningar till en Svensk pizzeria görs över telefon. Det innebär att om det är svårt att hitta pizzerians web, telefon eller meny, så riskerar man förlora många kunder varje dag.
Peppe's Pizzeria har en vinstmarginal på 30 kr för varje såld pizza. Med hjälp av Foodspot får Peppe en extra kund per dag, som i genomsnitt beställer två pizzor, vilket innebär 60 extra sålda pizzor i månaden. Redan efter fem pizzor så har han tjänat in kostnaden för tjänsten (5 pizzor x 30 kr = 150 kr) och i slutet på månaden har han tjänat in ytterligare 1650 kr (55 pizzor x 30 kr = 1650 kr).
Så med endast en extra kund om dagen så genererar Peppe's Pizzeria 19 800 kr extra i vinst per år.
Många företag utnyttjar idag ungdomars ställning på arbetsmarknaden med dåliga avtal. Det här vill vi utmana.
Vårt upplägg går ut på att du säljer vår tjänst till restauranger när det passar dig. Du får en löpande provision från sålda abonnemang. Provision brukar för ungdomsjobb innebära en väldigt liten del av kakan, men även här kommer vi dela det så jämnt mellan dig och oss som möjligt.
Sammantaget betyder detta att du bygger upp en högre och högre lön som rullar på så länge dina restauranger fortsätter vara kunder.